Ενημερώσεις:Άρθρα Σχόλια

Tρένο

Σιδηρόδρομος Αυστρίας

Το τρένο είναι ίσως η καλύτερη επιλογή για να ταξιδέψετε μέσα στην Ευρώπη εαν θέλετε να γνωρίσετε καλύτερα προορισμούς και περισσότερα μέρη.


Με το τρένο μπορείτε να διασχίσετε μοναδικές διαδρομές και να επισκεφτείτε διαφορετικές πόλεις ή και χώρες  με ασφάλεια, ταχύτητα και άνεση. Οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι, με μικρές εξαιρέσεις, είναι αρκετά συνεπείς μηδενίζοντας ουσιαστικά τον χρόνο αναμονής που θα είχατε σε ένα αεροδρόμιο. Επιπλέον οι σταθμοί των τρένων, σχεδόν σε όλες τις μεγάλες πόλεις, βρίσκονται κοντά στο κέντρο διευκολύνοντας έτσι την πρόσβασή σας.

Οι περισσότερες σιδηροδρομικές εταιρείες προσφέρουν δυνατότητα κράτησης εισιτηρίου online, κάτι που θα διευκολύνει αρκετά την οργάνωση του ταξιδιού σας. Παράλληλα θα μπορείτε να εκμεταλλευτείτε εκπτώσεις στην τιμή των εισιτηρίων που συχνά προσφέρονται για έγκαιρη κράτηση.

Τέλος, αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε αρκετά το τρένο, υπάρχει η δυνατότητα αγοράς πάσου της Rail Europe ή πάσου για νέους έως 26 ετών, τα οποία θα σας προσφέρουν δωρεάν ή φθηνότερες διαδρομές.

[tab: Δίκτυο υπερταχειών]
Υπερταχείες Ευρώπης

Στο χάρτη φαίνεται το κεντρικό δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας. Για τον πλήρη χάρτη της Ευρώπης μεταβείτε στην τελευταία καρτέλα.

[tab: Αυστρία ]

Σιδηρόδρομος Αυστρίας

Το τρένο είναι ενάς από τους καλύτερους τρόπους για να γνωρίσετε την Αυστρία. Ο εθνικός σιδηρόδρομος ÖBB εκτελεί με σύγχρονα τρένα IC και EC ανά ώρα τις κυριότερες διαδρομές μεταξύ Βιέννης,  και του Λινζ,  Σάλτσμπουργκ, Γκρατς και της περιοχής της Καρινθίας. Επίσης, υπάρχουν συχνές συνδέσεις μεταξύ των μεγάλων αυστριακών πόλεων και προορισμών στο εξωτερικό όπως η Βουδαπέστη, η Μπρατισλάβα, η Λιουμπλιάνα, η Βενετία, η Βασιλεία, η Πράγα και το Μόναχο.

Για τρένα τύπου RJ, ICE, EC, IC η κράτηση εισιτηρίου είναι δυνατή αλλά όχι απαραίτητη.
Για τα τρένα τύπου REX, R, S-Bahn, που χρησιμοποιούνται κυρίως για περιφερειακές συνδέσεις, η κράτηση δεν είναι δυνατή.
Για ορισμένες διεθνείς ή νυχτερινές αμαξοστοιχίες απαιτείται κράτηση εισιτηρίου.

Τα ποδήλατα επιτρέπονται στα περισσότερα τρένα με την αγορά ειδικού εισιτηρίου.

[tab: Βέλγιο]

Σιδηρόδρομος Βελγίου

Η κύρια γραμμή του Βελγίου συνδέει τις Βρυξέλλες με την Αμβέρσα σε λιγότερο από μία ώρα. Το Βέλγιο δεν έχει μεγάλο εθνικό δίκτυο, αλλά έχει απευθείας διεθνείς σιδηροδρομικές συνδέσεις προς τις Κάτω Χώρες, το Λουξεμβούργο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, αλλά και με το Λονδίνο με τρένο Eurostar.

Για τα διεθνείς τρένα υψηλής ταχύτητας τύπου THA, ICE και E απαιτείται κράτηση.

Για τρένα τύπου IC η κράτηση εισιτηρίου είναι δυνατή αλλά όχι απαραίτητη.

Για τα τρένα τύπου IR, L που χρησιμοποιούνται κυρίως για περιφερειακές συνδέσεις, η κράτηση δεν είναι δυνατή.
Για ορισμένες διεθνείς ή νυχτερινές αμαξοστοιχίες απαιτείται κράτηση εισιτηρίου.

Τα ποδήλατα επιτρέπονται στα περισσότερα τρένα με την αγορά ειδικού εισιτηρίου αν και σε πολλές αμαξοστοιχίες δεν υπάρχει ειδικός χώρος για αυτά.

[tab: Βουλγαρία ]

Σιδηρόδρομος Βουλγαρίας

Οι δύο κύριες διαδρομές της Βουλγαρίας είναι Σόφια-Βάρνα και Σόφια-Μπουργκάς. Το κέντρο του σιδηροδρομικού δικτύου είναι η πρωτεύουσα Σόφια, η οποία έχει διασυνδέσεις με την Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Σερβία και την Τουρκία.

Για τις αμαξοστοιχίες Express (Expresen) κράτηση θέσεων είναι υποχρεωτική.

Για τα τοπικά τρένα τύπου Barz, αλλά και για τα αργότερα Patnichesk δεν απαιτείται κράτηση.

Η κράτηση εισιτηρίου γίνεται στα πρακτορεία ταξιδίων Rilla που βρίσκονται στου σταθμούς, και κοστίζει 0,50 ευρώ, αλλά ίσως να χρειαστεί να πληρώσετε επιπλέον έξοδα.

Τα ποδήλατα επιτρέπονται στα περισσότερα εγχώρια τρένα με καταβολή πρόσθετης επιβάρυνσης με βάση την απόσταση.

[tab: Γαλλία]

Σιδηρόδρομος Γαλλίας

Η Γαλλία έχει ένα από τα πιο οργανωμένα σιδηροδρομικά δίκτυα της Ευρώπης και άμεση σύνδεση με Ισπανία, Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία, Λουξεμβούργο Βέλγιο, Μεγάλη Βρετανία και Ιρλανδία. Η Λιλ και το Παρίσι συνδέονται με το Λονδίνο με τρένα υψηλής ταχύτητας Eurostar μέσω της σήραγγας της Μάγχης.

Για τις αμαξοστοιχίες υψηλής ταχύτητας TGV, Thalys, Artesia, Eurostar και για τα τρένα InterCity TEOZ η κράτηση θέσεων είναι υποχρεωτική.

Για τα τρένα InteCity Corail η κράτηση εισιτηρίων συνιστάται.
Για τα τρένα τοπικά τρένα TER και Transilien δεν απαιτείται η κράτηση εισιτηρίου.

Τα ποδήλατα επιτρέπονται ορισμένους τύπους εγχώρια τρένων.

[tab: Γερμανία]

Σιδηρόδρομος Γερμανίας

Η Γερμανία έχει άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με τη Γαλλία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, τις Κάτω Χώρες, την Δανία, την Πολωνία, την Τσεχική Δημοκρατία, την Αυστρία και την Ελβετία. Υπάρχει επίσης ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σουηδία και τη Φινλανδία.

Για τις αμαξοστοιχίες ICE η κράτηση θέσεων συνιστάται, ενώ σε διαδρομές προς και από την Γαλλία είναι απαραίτητη.

Για τις υπερταχείες Thalys η κράτηση εισιτηρίων είναι υποχρεωτική.
Για τα τρένα IC και ΕΚ η κράτηση απαιτείται μόνο στα νυχτερινά δρομολόγια.
Για τα τρένα IRE, RE, RB και S-Bahn η κράτηση εισιτηρίων δεν είναι υποχρεωτική.
Για τα νυχτερινά τρένα CNL και EN απαιτείται κράτηση.

Τα ποδήλατα επιτρέπονται με κράτηση θέσης στις περισσότερες Intercity και Eurocity αμαξοστοιχίες οι οποίες φέρουν και το σχετικό σύμβολο. Στα τρένα IRE, RE και RB η μεταφορά ποδηλάτου μπορεί να γίνει με την αγορά ειδικού εισιτηρίου, ενώ σε μερικές πόλεις μπορούν να μεταφερθούν δωρεάν με τα τρένα S-Bahn.

[tab: Ελβετία ]

Σιδηρόδρομος Ελβετίας

Το ελβετικό σιδηροδρομικό δίκτυο με μήκος 5.000 χιλιόμετρα, είναι το πυκνότερο δίκτυο μεταφορών στον κόσμο και με οργανωμένα και πλήρως εξοπλισμένα τρένα.

Κρατήσεις δεν είναι απαραίτητες για τις περισσότερες εγχώριες διαδρομές με εξαίρεση την γραμμή Glacier Express και την Bernina Express
Οι περισσότεροι συρμοί που πηγαίνουν στο εξωτερικό απαιτούν κράτηση εισιτηρίου.

[tab: Ιταλία ]

Σιδηρόδρομος Ιταλίας

Περίπου χίλια τρένα ημερησίως καλύπτουν 16.000 χιλιόμετρα διαδρομής στο ιταλικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που λειτουργεί η Trenitalia. Συνδέουν όλες τις μεγάλες και τις μικρές πόλεις της Ιταλίας και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Αυστρία.

Για τις ταχείες AV, ES και ESC η κράτηση θέσης είναι υποχρεωτική.
Για τα τρένα τύπου ΕΚ και IC, όπως και για τα R και E που κάνουν συχνότερες στάσεις, η κράτηση είναι δυνατή αλλά όχι απαραίτητη.
Για τα νυχτερινά τρένα ICN που εξυπηρετούν μόνο μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις, η κράτηση θέσης είναι απαραίτητη.

Προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε τα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων που βρίσκονται σε όλους τους σταθμούς, για να αποφευχθούν οι ουρές.
Τα ποδήλατα επιτρέπονται μόνο στα προαστιακά και περιφερειακά τρένα που φέρουν το σχετικό σύμβολο και η μεταφορά τους απαιτεί ειδικό εισιτήριο.

[tab: Ισπανία ]

Σιδηρόδρομος Ισπανίας

Τα τρένα της RENFE προσφέρουν υψηλής ποιότητας ταξίδι με άνεση και συνέπεια. Ο σιδηρόδρομος είναι πολύ καλή επιλογή για μετακίνηση από πόλη σε πόλη εντός της χώρας, χρησιμοποιώντας τα ημερήσια είτε τα νυχτερινά δρομολόγια. Η Ισπανία είναι συνδεδεμένη με απευθείας τρένα με την Πορτογαλία και τη Γαλλία ενώ υπάρχουν δρομολόγια και προς την Ιταλία.

Γενικά η κράτηση εισιτηρίου απαιτείται, με εξαίρεση τις γραμμές Regional Exprés και Cercanías.

Η κράτηση εισιτηρίου τις περισσότερες φορές έχει πρόσθετη χρέωση.

RailPass Ισπανίας
RailPass Ιβηρικής
[tab: Μεγάλη Βρετανία ]

Σιδηρόδρομος Μεγάλης Βρετανίας

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεγάλης Βρετανίας αποτελείται από περισσότερες από είκοσι διαφορετικές ιδιωτικές εταιρείες σιδηροδρόμων και καλύπτει μέχρι μικρές πόλεις και χωριά. Πληροφορίες για το σύνολο των εταιρειών μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του συνδέσμου.

Γενικά δεν χρειάζονται κρατήσεις για τις εγχώριες μετακινήσεις.

Για τις υπερταχείες  ES που συνδέουν την Μεγάλη Βρετανία με την Γαλλία και το Βέλγιο θα χρειαστείτε να κάνετε κράτηση θέσης.

RailPass Μεγάλης Βρετανίας
RailPass Μεγάλης Βρετανίας

[tab: Νορβηγία ]

Σιδηρόδρομος Νορβηγίας

Η Νορβηγία έχει ένα εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο που εκτείνεται από την νοτιοδυτική ακτή μέχρι το Bodø. Παράλληλα συνδέει την Νορβηγία με την Σουηδία, ενώ με την Δανία συνδέεται μέσω φέρι-μποτ. Ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός είναι ο Oslo central-stasjon (Oslo-S), από όπου σχεδόν όλα τα μεγάλης απόστασης τρένα ξεκινούν.

Οι συρμοί μεγάλων αποστάσεων, όπως και η γραμμή IC Όσλο-Στοκχόλμη, απαιτούν κράτηση θέσεων

RailPass Νορβηγίας

[tab: Πορτογαλία ]

Σιδηρόδρομος Πορτογαλίας

Η πορτογαλική εταιρία σιδηροδρόμων ονομάζεται Companhia dos Caminhos de Ferro Portugueses ή απλά CP. Υπερταχείες τύπου AP καλύπτουν την διαδρομή Λισσαβόνας-Πόρτο, ενώ υπάρχουν και διάφορες απευθείας συνδέσεις μεταξύ Πορτογαλίας και Ισπανίας.

Για τις υπερταχείες AP και τα τρένα IC απαιτείται κράτηση.
Για τα τρένα τύπου IR, R και Urbanos δεν είναι υποχρεωτική η κράτηση.

Τα ποδήλατα επιτρέπονται με την αγορά ειδικού εισιτηρίου.

RailPass Πορτογαλίας
RailPass Ιβηρικής
[tab: Σουηδία ]

Σιδηρόδρομος Σουηδίας

Η Σουηδία διαθέτει ένα εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και τα πιο σύγχρονα τρένα της Ευρώπης προσφέροντας ένα άνετο ταξίδι στον επισκέπτη. Η σουηδική εταιρία σιδηροδρόμων SJ και οι ιδιωτικές Arlanda Express, Veolia, MerResor και Tågkompaniet συνδέουν τις μεγάλες πόλεις του Μάλμο, Helsingborg, του Γκέτεμποργκ και της Στοκχόλμης μεταξύ τους, κάθε ώρα όλη την ημέρα, αλλά και τις επαρχίες της χώρας. Η Σουηδία συνδέεται σιδηροδρομικά με την Νορβηγία ,την Δανία και την Γερμανία, ενώ ακτοπλοϊκά με την Φινλανδία.

Για τις υπερταχείες X2000 απαιτείται κράτηση.
Τα νυχτερινά τρένα SJ συνδέουν το Γκέτεμποργκ και την Στοκχόλμη με την Βόρεια Σουηδία, μία και δύο φορές αντίστοιχα, και απαιτούν κράτηση εισιτηρίου.

Τα ποδήλατα δεν επιτρέπονται στα νυχτερινά τρένα SJ.

RailPass Σουηδίας
[tab: Φινλαδνία ]

Σιδηρόδρομος Φινλανδίας

Το σύγχρονο φινλανδικό δίκτυο σιδηροδρόμων συνδέει όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας με κεντρικό κόμβο το Ελσίνκι. Από εκεί μπορείτε να βρεθείτε στο Τάμπερε ή το Τούρκου σε 2ώρες περίπου μέσα από μια διαδρομή με πολλές λίμνες, ή στο Ροβανιέμι σε 10-13 ώρες.

Για τις υπερταχείες Pendolino, των διεθνών αμαξοστοιχιών και των συρμών νύχτας απαιτείται κράτηση.
Για τα τρένα IC η κράτηση εισιτηρίου δεν είναι υποχρεωτική αλλά συνιστάται.
Για τις τοπικές και περιφερειακές αμαξοστοιχίες Taajamajuna (H) καθώς και για τις διαπεριφερειακές αμαξοστοιχίες Pikajunat (P) η κράτηση εισιτηρίου δεν απαιτείται.

Τα ποδήλατα επιτρέπονται στα περισσότερα τρένα και σε ορισμένα από αυτά υπάρχουν και ειδικά διαμερίσματα για ποδήλατα. Για την μεταφορά τους θα χρειαστεί να προαγοράσετε τα σχετικά εισιτήρια.

[tab: Σιδηροδρομικός χάρτης ]

Σιδηρόδρομικός χάρτης Ευρώπης

[tab:END]

Τύποι αμαξοστοιχιών:
ICE:Intercity-Express THA:Thalys TGV:Train à Grande Vitesse RJ:railjet EC:EuroCity IC:Intercity ES:Eurostar FYR:Fyra CIS:Cisalpino AVE:Alta Velocidad Española X2:X2000 IRE:Interregio-Express RE:Regional-Express R:Regional S:S-Bahn EN:EuroNight CNL:CityNightLine NZ:DB NachtZug

© 2011-2014 VisitEurope.gr · Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. | Πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων | Επικοινωνία | Διαφήμιση